BLOG SAYFAMIZ

Anahtar kelime nasıl bulunur ?

Anahtar kelime araştırması yapmak, e-ticaret sitenizin daha çok tıklanmasını sağlamak için yapmanız gereken bir ön çalışmadır. E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir.  Anahtar kelime analizi ve araştırma yöntemleri genellikle arama motoru temelli pazarlama açısından büyük bir önem taşır.

Anahtar kelime bulma ipuçları

Şirketinizle ilgili kapsamlı anahtar kelime listesi oluşturun

Öncelikli olarak bulunduğunuz sektör, sunduğunuz ürünler veya hizmetler ile ilgili olabilecek kelimelerin Google üzerinden ne tür aramalar yapıldığını mutlaka araştırmalısınız. E-ticaret SEO çalışmalarının başarısı için en büyük sır doğru anahtar kelimeleri hedeflemektir.

Belirlenen kelimeler üzerinden ilgili kelime gruplarını araştırın

Anahtar kelime araçları üzerinden belirlenen anahtar kelimeleri araştırıp ve bu kelimlerle ilgili yapılan aramaları sorgulayıp takip ederek, kullanıcıların arama motorlarında yaptıkları arama sorgularıyla ilgili kelime gruplarınızı belirleyerek başlayabilirsiniz.

Kelime gruplarının aranma hacimlerini araştırın

Bir sonraki aşamada da bulduğunuz kelime gruplarını analiz ederek, bu kelimelerin aylık aranma hacimlerini çıkartmanız oldukça önemli. Aylık aranma hacmi, arama motorları üzerinde kullanıcıların kaç kez bu kelime ve kelime gruplarını aradığını gösterir.

Belirlenen kelimelerdeki rekabeti inceleyin

Anahtar kelime bulma sürecinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de bu kelime gruplarındaki rekabet oranıdır. Bazı kelimeler birçok firma tarafından kullanıldığı için bu kelimelerde ön sıralara çıkmak ve trafik almak bir hayli zordur. Aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeler genellikle rekabetin de yoğun olduğu kelime gruplarıdır. Bu noktada da organik olarak yükselmek zor olduğu gibi uzun zaman da alabilir.

SEO çalışmaları için az bütçesi olan ya da kendi şirketiniz içinde bu çalışmaları yapmak isteyenler, daha düşük rekabeti olan ve aranma hacmi orta seviyede olan kelime gruplarına yönelebilirler. Buna ek olarak long tail anahtar kelime kullanımları da uzun vadede organik olarak size trafik getirebilir.

Long tail anahtar kelimeleri araştırın

Long Tail Anahtar Kelimeler basitçe üç kelimeden daha uzun olan anahtar kelimelere verilen isimdir. Bu tür anahtar kelimelerin aranma oranı daha kısa ve popüler anahtar kelimelere göre daha düşük olsa da doğru kullanıldığında websitenize yüksek oranda bir trafik sağlayacaktır.

Sezonluk anahtar kelimeleri çıkartın

Anahtar kelime bulma sırasında sezonluk olarak kelime gruplarını çıkartabilirsiniz. Sezonla ilgili kelimelerin yanı sıra kampanya, indirim ve fırsat dönemleriyle ilgili anahtar kelimeleri çıkartabilirsiniz.


Anahtar Kelimeler :

#anahtar #kelime #nasıl #bulunur