BLOG SAYFAMIZ

Web sitesinde satış artırma teknikleri

E- Ticarette ödeme işlemlerini kolaylaştırın

Tüketicilerin en çok dikkat ettikleri konulardan birisi de e-ticaret ödeme işlemleri olmaktadır.Tüketicilerin alışverişi yarıda bırakmalarına neden olan unsur ödeme sürecinin karmaşık ve zor olmasıdır. Ödeme işlemlerini kolaylaştırmak ve adım adım ilerletmek, tüketicilerin işini kolaylaştıracağı için onların sepette ürün bırakarak siteyi terk etmelerinin de önüne geçecektir.

Genellikle çoğu zaman kredi kartı ödeme yönetimi kullanılmaktadır. Kolay taksit imkanı sağlayarak alışveriş yapacak olan tüketiciler için büyük fırsat sağlanmış olunur. Ödeme sayfalarında kafa karıştıran unsurları elemek ve bu sayfalar sadeleştirerek, kullanıcı deneyimini artırmak satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır.

Müşteri yorumlarını ürün sayfalarında gösterilmesi

Kullanabileceğiniz yöntemlerden biri ürünle ilgili olan müşteri yorumlarını, ürün sayfalarında göstermek olacaktır. İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar, başka tüketicilerin ürünle ilgili fikirlerini merak eder ve onların görüşlerine göre satın alma kararlarını daha kolay bir hale getirilir. Sosyal kanıt oluşturmak ve tüketicilerin ürünlere olan ilgisini artırarak, onların satın alma kararlarını etkilemek için müşteri yorumlarına mutlaka yer vermeniz gerekir.

Bunun yanı sıra web sitenizin ana sayfa kısmında müşterilerinizi dikkat çeken yorumlarını da ayrı bir bölüm ayırarak tüketicilere sunulabilir. Özellikle yeni kurulmuş olan ve marka bilinirliği az olan firmalar için bu tür müşteri yorumlarını sergilemek, tüketicilerin markaya olan güvenini de artırma da önemli rol oynar.

Daha az alternatif seçenek sunma

Özellikle çapraz satış veya ilgili ürün önerileri yaparken, tüketicilere daha az seçenek sunmaya çalışılmalı. Bunun nedeni ise tüketicilere incelemeleri için çok fazla alternatif ürün sunduğunuzda, karar verme süreçlerini zorlaştırırsınız ve tüketicinin kafasını da karıştırmış olursunuz. İncelenecek ürün adedi arttıkça, tüketici üründen bir o kadar uzaklaşır ve potansiyel bir satışı kaçırma ihtimaliniz artar. Bu nedenle ürün inceleme önerileri birkaç alternatif sunulması gerekir.

Ürün fotoğraflarını kaliteli kullanın

Satış arttırma da önemli bir unsur da ilgi çekici kaliteli fotoğraflar kullanılması. Fotoğrafların kalitesinin düşük olması veya ilgi çekici olmaması tüketicilerin ürüne olan yaklaşımları olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Bu sebeple de ürün fotoğraf çekimlerine yatırım yapılması ve kaliteli yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanılması önemlidir.

Sosyal ağlar da aktif olun

Tüketiciler firma ile iletişime geçtiklerinde kurumsal bir yaklaşımdan ise bir insanla görüşme hissi arıyorlar. Sosyal ağlar tam bu sıra da öne çıkıyor. Sosyal ağda tüketicilerle birebir iletişime geçmiş oluyorsunuz.

Hedeflemelerinizi doğru yapmakta özen gösterin

Satış arttırma tekniklerin arasında en önemli konulardan biri reklamlarda doğru hedefe ulaşmak. İnternette reklam vermenin önemli kısmı istediğiniz hedef kitleye yönelik çalışma yapabilmektir. Markanızla ilgili ürünleriniz vs. talep gösterecek hedef kitleye farklı reklam plartformları üzerinden kampanyalar oluşturabilirsiniz.

Hedeflemelerinizi doğru yaparak hem güvenli tüketici kitlesine ulaşım sağlarsınız hem de reklam bütçenizi daha etkili bir şekilde kullanarak uzun süre bu bütçeyi kullanmanıza yardımcı olur.


Anahtar Kelimeler :

#eticaret #satis #odemeteknikleri #website #onlinesatis