BLOG SAYFAMIZ

SMS Pazarlaması

Dünya çapında internete yalnızca evden erişim dönemi aşıldığı için müşterilerimiz artık net bir şekilde mobildeler. E-ticaret sitenizde olan ürünleri hedef kitlenize tanıtmak ve işletmenizi büyütmek istiyorsanız; mobil cihazlarda varlığını gösteren kitlelere ulaşmak stratejileriniz arasında büyük bir öncelik olabilir. İster mobil banner reklamlar, ister video oyunlarda görülen reklamlar, isterse QR kodları olsun kelimeyi ve kelime öbeklerini ya da yazıları mobil tüketicilere ulaştırma konusunda bir sınırlandırma yoktur.

SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir şekilde etkiyor. Tabii ki geçtimiz yıllarda yapılan düzenlemeler sonrasında firmaların bu SMS çalışmalarını yapabilmek için tüketicilerden izin alması gerekiyor. İzin alınmaması durumunda ve tüketici gönderilen SMS’lerden rahatsız olduğunu belirttiğinde yasal süreçler devreye girmekte.

1) Müşterilerinizi Teşvik Eden Teklifler Sunun

E-ticaret sitenize abone olanlara SMS’ler aracılığı ile kuponlar veya kampanyalar sunarak müşterilerinizin ilgisini çekebilirsiniz. Bu müşterilerinizin ailenizin bir parçasıymış oldukları hissini oluşturur.

2) Mesajınızı Kısa Tutun

Mesajların genelde yüzde doksandan fazlası üç dakika içinde okunur, bu yüzden yapmanız gereken 160 karakterle sınırlı bir mesaj oluşturmaktır. Bu kapsamda mesajınızın eksiksiz olduğundan emin olun ve değerlerinizi anlaşılır bir şekilde vurgulamaya özen gösterin. Böylece başarılı bir iletişim ile müşterileriniz e-ticaret sitenize motive olur.

3) Harekete Geçirici Mesajlarınız İçin Kullanabilirsiniz

Eğer indirim yapmak gibi bir hedefiniz varsa, bunu gerçekleştirebileceğ

4) Multimedya Mesajlaşma Servisi(MMS) Entegre Edin

160 karakterlik sınırlı bir alanınız olsa da müşterilerinize video klip ve resim göndermek için MMS kullanmak iyi bir tercih olabilir. Hatta müşterilerinize işletmeniz hakkında görsel bir görünüm sunan Youtube URL’leri dahi ekleyebilirsiniz.

5) Yarışmaları Etkileşime Dönüştürün

Bir yarışma düzenlediğinizde müşterilerinizi web sitenize veya sosyal medya bağlantılarınıza dahil edin. Müşterilerinizi alakalı sayfalarınıza bağlamak ve bağlantıları tıklamaya teşvik etmek için basit ve hızlı bir yoldur.

6) SMS ile Ağızdan Ağıza Pazarlama (Word Of Mouth Marketing) Oluşturabilirsiniz

SMS’ ler müşterilerinizin sosyal medya bağlantılarınızı paylaşmaya yönlendirebilirsiniz. Ağızdan Ağıza Pazarlama Yöntemi Ürününüzü en iyi şekilde reklamlamak için oluşturulacak en iyi bir yöntemdir.

7) Aciliyet Hissi Yaratın

Son tarih, son iki saat , bugüne özel ya da son gün gibi sınırlamalar koyarak SMS göndermek müşterilerinizin daha hızlı dönüş vermelerini ve bizim de daha hızlı sonuç almamızı yüksek oranda hızlandırır.

8) Kişiye Özel Teklifler İletin

Müşterileriniz için teklif oluştururken bunu kişiye özel hale getirin. Müşterileriniz doğrudan isimlerine gönderilen ürünlere daha fazla ilgi gösterir. E-ticaret sitenize abone olan müşterilerinizle SMS ile ilişki kurduğunuzda müşterilerinizin tercihlerine göre alakalı SMS’ leri isimlerini kullanarak hedefleyebilirsiniz.

9) SMS’lerinizi Sosyal Medya Kancası Olarak Kullanabilirsiniz

Sosyal medya sayfalarınızda sunduğunuz yarışma ya da çekilişleri müşterilerinize gönderdiğiniz SMS’ ler aracılığı ile tanıtın. SMS’ leri kullanarak onları sosyal medya sayfalarınızda daha fazla kalmaları için yönlendirebilirsiniz.

10) Müşterilerinize Anket Gönderin veya Sorular Sorun

Müşterilerinize bir ürün veya bazı ürünler hakkında fikirlerini sorun. Sonuçlara sahip olduktan sonra bunları müşterilerinize SMS ile geri bildirim sağlayın veya sonuçları sosyal medya sayfalarınızdan birinde yayımlayın.

11) Gönderi Sayısı ve Zamanını Doğru Ayarlayın

Müşterilerinizin çalışma aralıklarından önce ve sonra ya da öğle yemeği gibi meşgul olmayacakları zamanları hedefleyin. Bu anlamda kural olarak mesajlarınızı sabah dokuzdan önce ve akşam dokuzdan sonra göndermeyin. Ayrıca; mesajlar doğrudan müşterilerin bireysel cep telefonuna gönderildiği için mesajları gönderdiğiniz saatler kadar hangi sıklıkta gönderdiğiniz de önemlidir. SMS gönderim sıklığı için ise haftalık bir tane ortalama için uygundur. Ancak; müşterilerinize iletmeniz gereken kampanya ya da hizmetlerinizle alakalı daha sık değişiklikler yapıyorsanız mesaj gönderim sıklığınızı buna göre ayarlayabilirsiniz.

12) Müşterilere Tercihlerini Sorun

Müşterilere ne zaman SMS almak istediklerini ve ne tür bilgi almak istediklerini sorun. Ardından SMS programınızı müşterilerinizin isteklerine uygun şekilde özelleştirin. Ardından SMS programınızı müşterilerinizin almak istedikleri zaman ve edinmek istedikleri bilgilere uygun şekilde özelleştirin.


Anahtar Kelimeler :

#sms #eticaret