BLOG SAYFAMIZ

Etkinliklerin öne çıkmasını sağlayacak sosyal medya ipuçları

Günümüz dünyasında işinizin başarısı artık sosyal medya ve internete bağımlı hale geldi. İşletmenizin sosyal medyasını ne kadar kullanırsanız, o kadar kar elde edersiniz. Fakat tümüyle sosyal medyadan uzak bir işletmenizin olması, işletmenin kendini aşağıya çekmesi anlamına gelmektedir.

Etkinlik öncesi etkileşim yaratın

Etkinliğe katılan konuşmacılardan, etkinlikle ilgili paylaşım yapmalarını rica edebilirsiniz. Böylelikle sosyal ağlardaki kullanıcılar, etkinliğinize kimin katılacağını görebilir. Bu katılımcıların yaptıkları paylaşımları, kendi hesaplarınızdan da paylaşarak etkileşim yaratabilirsiniz.

Kullanıcıların ilgisini çekin

Etkinlik öncesinde ve etkinlik sürecinde kullanıcıların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmanız önemlidir. Kullanıcıların, sosyal ağlarda etkinlikle ilgili içeriklerle etkileşime girmeleri, etkinliğin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır.

Etkinlik yaklaştıkça paylaşımlarınızı artırın

Etkinliğin yapılacağı salon ya da konumdan paylaşımlar yapabilir, etkinlik yerine ulaşımla ilgili bilgiler verebilir, konuşmacıların hangi konularla ilgili konuşmalar yapacaklarını paylaşarak ilgi çekmeye çalışabilirsiniz.

Etkinlik sırasında paylaşıma teşvik edin

Etkinlikle ilgili bir etiket (Hashtag) belirleyerek, katılımcıların, yaptıkları paylaşımlarda bu etiketi kullanmalarını sağlayabilirsiniz. Böylelikle bu etiketin takibi yapılarak, kimlerin ne tür paylaşımlar yaptıklarını ve etkinlikle ilgili kaç paylaşım yapıldığını takip edebilirsiniz.

Etkinlikle ilgili yapılan paylaşımların sayısını artırmak için, aşağıdaki gibi bir örnekle, en çok paylaşım yapanları da etkinlik sırasında bir ekran üzerinde gösterebilirsiniz.Böylelikle katılımcıların ilgisini çekmiş ve onları paylaşım yapmaya davet etmiş olursunuz.

Konuşmalardan öne çıkanları paylaşın

Konuşmacıların söylediği önemli sözleri, verileri, istatistikleri, video veya görselleri sosyal hesaplarınızda, etkinlik etiketiyle paylaşabilirsiniz. Böylelikle hem katılımcılar hem de sosyal ağlar üzerinden etkinliği takip edenler bu bilgilere kolayca ulaşabilirler.

Geri bildirimleri toplayın

Anketlerin amacını katılımcılara açıklamanız ve onların bu anketlere katılmalarını rica etmeniz ilk adımınız olabilir. Bu anketlere ulaşılacak olan linklerin de kolay olması gerekir. Bunun için link kısaltma servisleri ile kısaltılmış linkler oluşturabilirsiniz. Ya da etkinlikle ilgili bir web siteniz bulunuyorsa, bu web sitesi üzerinden ankete kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlayabilirsiniz.

Video paylaşımları yapın

Video içerikler hem daha fazla ilgi çekmektedir; hem de etkinlikle ilgili öne çıkan bölümleri video ile paylaştığınızda sosyal ağlardaki takipçilerin etkinlikle ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlarsınız.

Etkinlik sonunda sonuçları analiz edin

  • Etkinlikle ilgili yapılan toplam paylaşım sayısı
  • Etiket kullanım oranı
  • Hangi konuşmalar ya da etkinlikle ilgili daha fazla içerik paylaşımının yapıldığının takibi
  • Etkinlik etiketini kullanan kullanıcı sayısı
  • Sizin yaptığınız paylaşım aldığı etkileşim oranı
  • Hangi paylaşımların daha fazla etkileşim aldığı


Anahtar Kelimeler :

#etkinliklerin #one #cikmasini #saglayacak #sosyal #medya #ipuclari