BLOG SAYFAMIZ

Dijital Pazarlama ve Reklam Türleri

Çevrimiçi insanların olduğu yerlerde, Küçük bir işletme olarak onlara ulaşmak için, dijital dünya da olmanız gerekir, marka bilinilirliğiniz sayessinde potansiyel müşteri adayları artar ve satış yaparsınız . Bu yüzden dijital reklamcılık günümüzün ve geleceğimizin pazarlama stratejisidir.

Dijital pazarlamada kullanılan reklam türleri

Banner (Display) reklamlar

Display olarak da bilinen ve reklamverenler tarafından yaygın olarak kullanılan banner reklamlar; metin, görsel ve video gibi ögeler içerebiliyor. Genellikle web sayfalarının üst veya sağ-sol kenarlarında konumlandırılan banner’lar online kullanıcılar tarafından kolaylıkla fark edilebiliyor. Bu tür reklamların özellikle yeniden hedefleme (retargeting) kampanyalarının başarısında büyük rol oynadığını savunmak mümkün.

Banner reklamlar ile farklı bir internet sitesi üzerinde, bu sitenin hedef kitlesine yönelik reklamlar sunabilirsiniz. Bu reklamlara tıklandığında kullanıcılar, belli bir varış ya da ürün sayfasına yönlendirilebilir. Banner reklamlar, remarketing çalışmaları ile yapıldığında geri dönüşümü artırdığı gibi reklamların da performansının artmasını sağlar.

Doğal Reklamlar

Son yılların en popüler reklam formatlarından olan ve Türkçede doğal reklam olarak karşılık bulan native advertising, reklam engelleyici kullanımı karşısında markalar için yaratıcı bir seçenek olabiliyor. Arama motoru pazarlamasında da kullanılabilen doğal reklamlardan sosyal ağlarda sponsorlu içerik türünde de faydalanılabiliyor. Bu reklam formatını diğer tüm online reklam türlerinden ayıran en önemli özelliği ise reklamın yer aldığı mecranın içerik akışına uyumlu halde bulunması.

Mobil Reklamlar

Mobil cihazların yaygınlaşmasıyla mobil kullanıcı oranının da hızla artış gösteriyor oluşu, firmaların bu alana yönelmelerini zorunlu kılıyor. Mobil kullanıcıları göz ardı etmek istemeyen reklamverenler için önemli bir seçenek olan mobil kanala özel reklam formatları ise markaların başarısında büyük rol oynuyor.

Sosyal medya reklamları

İnternet kullanıcılarının sosyal ağlarda uzun süre vakit geçirmeleri, bu mecraları reklam konusunda önemli bir alan haline getiriyor. Türkiye özelinde baktığımızda Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat ve Youtube en çok kullanılan sosyal ağların başında geliyor.

Native reklamlar

Türkçe’de doğal reklamlar olarak da kullanılan native reklamlar, dışarıdan bakıldığında reklam olarak görünmeyen; ancak bir firma ya da ürünle ilgili tanıtımların yapıldığı içeriklerdir. Özellikle farklı yayıncılarla işbirliği yapılarak, markanın ürünlerinin tanıldığı içerikler native reklamlara örnek olarak gösterilebilir.

Influencer pazarlama

Son yıllarda popülerliği daha da artan reklam türleri arasında influencer pazarlama çalışmaları da yer almakta. Sosyal ağlarda aktif bir şekilde yer alan, tanınmış kişi ya da hesaplarla içerik ortaklığı ya da reklam anlaşmaları yaparak, bu hesapların kitlelerine yönelik reklam ve tanıtım çalışmaları yapabilirsiniz.

Video Reklamlar

Online kullanıcılarla etkileşim sağlamada en başarılı olan reklam formatlarından bir diğeri ise video reklamlar. Bu reklam türünün kullanımı her geçen gün yaygınlaşırken tüketici tarafındaki etkisi de artmaya devam ediyor.


Anahtar Kelimeler :

#dijital #pazarlama #reklam #turleri