BLOG SAYFAMIZ

Müşterilerinizi kaçırmayın

Günümüz e-ticaret ekosisteminde tüketiciler tarafından kolay affedilemeyeceği için, müşteri kitlenizi rakip firmalara kaybedebilirsiniz. E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer.

Ürün ve kargo gönderimini yavaş yapmak

Tüketiciler 1 ile 3 gün içerisinde kargolarını teslim almayı beklerler. Bu sürenin üzerine çıkıldığında da tüketicilerde bir tatminsizlik durumu olmaya başlar. E-ticaret firması olarak bu beklentiyi karşılayamaz hale geldiğinizde de sadık müşterilerinizi de kaybetmeye başlarsınız.

Ürün paketlemesini kötü yapmak

Ürün paketinin özensiz hazırlanması, kutuda ezikler veya yırtılmalar olması ve kullanıcıya iyi bir deneyim yaşatılmaması müşterilerinize sunduğunuz hizmet kalitesinin düşük olduğunu gösterecektir. Bu da sadık müşterilerinizin farklı firmaları tercih etmelerine neden olabilir.

Yanlış ürünün gönderilmesi

En büyük hatalar arasında tüketiciye yanlış ürünün gönderilmesi yer alıyor. Depo yönetimi sırasında yapılan hatalar nedeniyle, müşteriye sipariş verdiği üründen farklı bir ürünün gönderilmesi de markaya olan güvenin azalmasına neden olarak, tüketicinin sadakatinin azalmasına da neden olacaktır.

Ürün teslimat bilgilerini paylaşmamak

Tüketicileri kargonun durumu hakkında bilgilendirmeniz gerekiyor. Ödeme sonrasında kullanıcılara siparişlerini takip edebilecekleri bir numara göndermeniz ve e-ticaret siteniz üzerinde de bu sipariş takibinin yapılabileceği bir alan sağlamanız oldukça önemli.

Şirketinizle olan iletişimi zorlaştırmak

Tüketiciler hem satış öncesi hem de sonrasında şirketinizle kolay bir şekilde iletişime geçebilmeliler. Tüketiciler iletişim kurabilmek için çok fazla uğraşıyorlarsa, onları çok fazla bekletiyorsanız ya da bu süreci çok zor bir hale getiriyorsanız, sadık müşterilerinizi kaçırmaya başlayabilirsiniz.

Hatalarınızı kabul etmemek

Müşteri hizmet kalitesini artırmak için yaptığınız hataları kabul ederek, tüketicilere bir çözüm sunmanız ve onların problemlerini çözmeniz gerekir. Buna ek olarak bu hizmet kalitesini bir adım ileriye taşımak için de kimi zaman sizden kaynaklı olmayan hataları da kabullenerek tüketiciye çözüm alternatifleri sunmayı deneyebilirsiniz.


Anahtar Kelimeler :

#musterilerinizi #kacirmayin