BLOG SAYFAMIZ

Instagramda bilinmesi gereken istatistikler

Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır.

Kullanıcılar

Instagram, Haziran 2018’de 1 milyar aylık aktif kullanıcıya ulaştı. Facebook 1,4 milyar ile birinci sırada yer alıyor. Twitter’ın aylık aktif kullanıcı sayısı 68 milyonken, Pinterest’in 250 milyon.

Instagram’ın günlük aktif kullanıcı sayısı ise Haziran 2018’de 500 milyona ulaşmış durumda. Başka bir deyişle aylık aktif kullanıcılarının yarısı günlük olarak Instagram’da aktif bir şekilde yer alıyor ve etkileşime geçiyor.

”Beğen” butonuna günlük ortalama olarak 4,2 milyar kez tıklanıyor. Bu da günlük aktif kullanıcıların birkaç kez içeriklerle etkileşime girdiğini ve girmek istediklerini göstermekte.

Organik erişim ve pazarlama

Instagram’da paylaşılan fotoğraflar, Facebook’takilere kıyasla yüzde 23 daha fazla etkileşim alıyor. Markaların Instagram’da aldığı etkileşim oranları Facebook’a kıyasla 10 kat daha fazla. Bunun yanı sıra markalar, toplam takipçi sayılarından yüzde 4’e kadar organik etkileşim alıyor.

Video içeren gönderiler, fotoğraf paylaşımlarına kıyasla yüzde %38 daha fazla etkileşim getiriyor. Video içerikleri normal paylaşımların yanı sıra hikaye paylaşımlarında da kullanarak etkileşimlerinizi artırabilirsiniz.

Markaların gün içinde yaptıkları ortalama paylaşım sayısı 1,5 olarak belirtilmiş durumda. Bir içeriğin toplam etkileşim sayısına ulaşması için gerekli olan süre ise 19 saat.

Marka ve müşteri ilişkileri

Markanızın Instagram’da olması potansiyel hedef kitlenize ulaşmanız ve iletişim için bir kanal yaratmanız için önemli.

Kullanıcıların yüzde 80’lik bir bölümü ise Instagram’da en az bir markayı takip ediyor. Bununla beraber kullanıcıların yüzde 60’lık bir bölümü Instagram üzerinde yeni bir ürün keşfediyor ve yeni ürün keşfederken bu ürünleri satın alma fikrine de açıklar. Günde 200 milyondan daha fazla kullanıcı en az bir marka sayfasını ziyaret ediyor. Marka sayfalarını takip eden kullanıcıların yüzde 66’sı ise henüz takip etmedikleri markaların sayfasını takip ediyor.

İçerik

Markaların, kullanıcıların oluşturduğu içerikleri paylaştıklarında kendi hazırladıkları içeriklere kıyasla yüzde 4,5 oranında daha fazla etkileşim alıyorlar.

Konum paylaşılan fotoğraflar diğerlerine kıyasla yüzde 79 daha fazla etkileşim alıyor. Markaların yüzde 60, bir tema oluşturmak için tüm gönderilerinde aynı filtreyi kullanıyor.

Hashtag kullanımı

Kullanılan 10 Hashtag’den 7’ini marka etiketleri oluşturuyor. Bir gönderide kullanılması tavsiye edilen Hashtag sayısı ise 11. Gönderide en az bir Hashtag kullanmak etkileşimleri yüzde 12,6 oranında artırıyor. 21 ile 24 karakter uzunluğundaki Hashtag’ler diğer etiketlerden daha fazla geri dönüşüm sağlıyor.

Hikaye kullanımı

Instagram’da en çok izlenen hikayelerin üçte birini marka paylaşımları oluşturuyor. Markalar, normal paylaşım yaptıkları kadar hikaye paylaşımları da yapmakta. Günlük olarak Instagram’da hikaye izleyenlerin sayısı 400 milyon.


Anahtar Kelimeler :

#instagramda #bilinmesi #gereken #istatistikler