BLOG SAYFAMIZ

Marka yaratma kuralları

Hedeflerinizi belirleyin

Instagram oluşturacağınız marka üzerinde çalışmaya başlamadan önce hedeflerinizi belirlemeniz ön sıra da gelmelidir. Instagram hedefleriniz şunlardan biri ya da birkaçı olabilir:

  • Marka bilinirliğini artırmak
  • Bir topluluk oluşturmak
  • Yeni müşteriler kazanmak
  • Mevcut müşterilerinizle iletişim içinde olmak
  • Web site trafiğinizi artırmak
  • Satışlarınızı artırmak

İyi bir profil yaratın ve işletme profili açın

Instagram’da marka yaratmak için yapılması gerekenlerden biri iyi bir profile sahip olmak. Profilde bilgilerin güncel olması, ürünler hakkında bilgiler olması, öne çıkan Hikayeleri kullanarak markanızla ve ürünlerinizle ilgili kısa bir önizleme sunmuş olursunuz. Web siteniz varsa yönlendirme linki eklemeniz önemlidir.

İşletme profili açmak is Instagram üzerğnden reklam vererek, hedef kitlenizle ilgili bilgi toplamış olursunuz. Marka yaratarak işletme hesabına geçmeniz hedef kitlenizle ilgili bilgi almanızı sağlar.

Hedef kitlenizle ilgili bilgi sahibi olun

Öncelikle hedef kitlenizi tanımanız ve onların markadan beklentilerini belirlemeniz önemlidir. Hedef kitlenizle ilgili ne kadar çok bilgi sahibi olursanız yapacağınız pazarlama reklam çalışmalarında bir o kadar geri dönüşüm almış olursunuz.

İçerik planınızı oluşturun

Marka yaratma da bir sonra aşama ise yapacağınız gönderilerin bir planı oluşturulmalı. Aktif bir şekilde Instagram da yer alabilmek ve ilgi çekici paylaşımlar yapabilmek için içerik planlaması yapılması gerekir. Hedef kitleye göre konu başlıkları haftalık veya günlük olarak zaman dilimleri belirlenmeli ve hangi tür içerik türleri üzerinden ilerleneceği belirlenmeli.

Bir tema oluşturun

Bir marka yaratmak için görsel olarak da müşterilere hitap etmeniz gerekiyor. Müşteriler güncel ve profesyonel görünen hesapları beğenirler. Paylaşımlar birbirinden çok farklıysa müşteriler bu uyumsuzluğu estetik ve profesyonellik eksikliği olarak yorumlayabilirler. Hoş bir renk teması ya da fotoğraf stili reklamınızın imajını güçlendirir. Bu, reklamınızı diğerlerinden ayıracak ve daha akılda kalıcı kılacaktır.

İyi bir hikayeniz olsun

Hikayeler tüketicilere bir duyguyu hissettirmek için en önemli silahtır ve bu duyguyu onlara yaşattığınızda, tüketiciler bu duygularla markaları eşleştirmeye başlarlar. Bu sebeple de Instagram’da bir marka yaratmak için tüm odağınızı satış yapmaktan ziyade tüketicilerle hikayeler paylaşın ve bu hikayelerle onlara bazı duyguları yansıtın.

Hashtag kullanın

Hashtag’leri kullanarak, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra doğrudan markanıza özel ve tüm paylaşımlarınızda kullanacağınız kendi Hashtag’lerinizi de oluşturabilirsiniz.

 

 


Anahtar Kelimeler :

#marka #yaratma #kurallari